Första december

God morgon. Så är det första december och nedräkningen inför julen har börjat. Jag hoppas att ni inte känner er allt för stressade än.
 
Vi var på otroligt trevligt och gott adventsfika igår hos mamma och pappa där vi fick årets första glögg, julskinka på vörtbröd, lussebullar och pepparkakor.
Innan vi gick fick vi också ett kalenderljus som vi tände nu på morgonen. 
 
När vi kom hem var vår snickare Fredrik på plats och hade byggt upp vårat skafferis väggar! Denna vecka ska han börja på nedervåningens innerväggar. 
 
Jag måste tipsa om recept på Brända mandlar som jag gjorde igår. Det blev väldigt gott. Jag hoppade på karamellfärgen dock. Jag gjorde även en julnubbe med ingefära, kanel, nejlikor, kardemumma och russin men den är klar först om två veckor så vi får se om det receptet är något att ha.
 
Ha en bra vecka!
 
 
Skafferiets väggar på plats!
 
 
Kalenderljus och ny ljusstake från mamma och pappa

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack för de supergoda Brända mandlarna, åh va fint ni får. Ett riktigt skafferi är väldigt praktiskt och bra.

2014-12-01 @ 09:17:16
Postat av: Mia

Snygg ljusstake!

2014-12-04 @ 18:47:14
Postat av: Josefine

Ja visst var den fin Mia!

Kul att ni gilade mandlarna mamma.

2014-12-04 @ 22:56:54

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback