2015

Både december och året är näst intill över. Det har kanske inte blivit helt som jag trodde, men något liknande i alla fall. I början av 2014 så fick vi vårat bygglov och jag hade aldrig trott att det skulle ta ända till september för dem att komma igång, utan räknade iskallt att fira jul i vårat nya hus. Så blev det inte riktigt och idag vaknade vi upp utan varmvatten då det fryst i de kalla tretton minusgraderna. 
Vår snickare har börjat pyssla ihop vårat kök som jag sett fram emot så länge att jag nästan glömt hur det ser ut. Det beställdes hos Vedum redan förra hösten, alltså 2013, så det var nog tur att vi inte försökte följa någon trend för då hade det redan varit ute...
Golvvärmen är dragen och ekgolvet tittar fram här och var i huset nu. Elen samt fibern är i stort sett färdigdragen, imorgon sprutas det in isolering i taket och i vecka tre lyfts äntligen garaget på plats.
 
 
Det är nu tio veckor kvar till vi faktiskt bor i vårat nya hus. Lite overkligt men ack så efterlängtat. Ett varmt hus med stora ytor, fint och utan drag. Men det jag ser mest fram emot just nu är nog ändå att slippa kontroller, diskutera, argumentera och rent av bråka med olika personer om detta hus. Att efter fyra år äntligen kunna sätta sig ned och veta att huset inte behöver försvaras längre. Det står där och ska göra så i många år. 
 
 
Nere på isen har skridskoåkarna vågat sig ut nu också. Jag väntar nog dock med det ett slag. Jag är allt för stor fegis vad det gäller is. 
 
En god fortsättning till er och ett riktigt gott 2015. Det ska i alla fall jag och Oskar försöka se till att vi får!
 
Köksleverans!
 
Ekgolvet tittar fram
 
Det kryllade av människor på isen i söndags. Bilden är tagen från vårat blivande matplatsfönster. 

Kommentarer
Postat av: Oskar

Antennen på bilden längst ner är för övrigt till salu.

2014-12-29 @ 22:27:50
Postat av: Anonym

Alternativt bortskänkes mot avhämtning ;)

2014-12-30 @ 15:44:28

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback