Söder ut

I helgen var vi i Skåne, närmare bestämt Tomelilla och hälsade på Oskars mormor Irma och morfar Erik, tillsammans med Kattis, Viktor, Ingela och Meja och Tilde.

  
  

Vädret var härligt somrigt och vi inledde lördagen med en härlig långlunch i Sjöbo på Eriksgården. Allt var närodlat och producerat och jag fick mina första svenska jordgubbar för i år, plockade direkt från gården.

  

Vi bodde på Liljegrens Vandrarhem. Dock visade sig att mitt och Oskars rum saknade både toalett och dusch (och tv) vilket utlovats på hemsidan skulle finnas på alla rum. Vi skulle istället använda toaletten i korridoren tillsammans med ett annat rum.
Nyckeln hade Viktor och Ingela fått tidigare, så ägaren skulle "slippa komma dit igen när vi kom", trots att hemsidan återigen utlovar "personligt bemötande med alla gäster".
När vi då ska besöka korridorstoaletten innan sängdags är allt toapapper slut. Efter räd i badrummet, sovrummet och köket finns ännu ingen rulle att finna. Vi ringer ägaren som säger att han ska komma, men ringer upp någon minut senare och säger att vi kan gå ner till den andra gästen vi känner (alltså Viktor) för där ställde han in två rullar tidigare. Klockan är då halvelva på kvällen och tjejerna sover, så det säger Oskar åt honom att vi inte alls kan göra.
En stund senare får vi sms om att nu ska det finnas papper på toaletten. En hel rulle har han satt dit..!
Inget vandrarhem jag kan rekommendera med andra ord. När vi påpekade att det inte fanns någon toalett på rummet som utlovat fick vi bara svaret "men ni fick ju sista rummet"...



Hur som helst var resan i övrigt lyckad. På hemvägen på söndagen stannade vi (jag och Oskar) i Kivik, där vi åt strömming och flundra vid vattnet och sedan besökte musteriet där äppelträden var i full blom.





Viktor åkte vidare till Malmö för att jobba medan Ingela och tjejerna hämtade upp en hund på en kennel i Hässleholm åt en vän. En urgullig vit hund med fläckar. Har för mig att den hetter Engelsk Stiff. Dock var Oskar extremt allergisk mot den, så någon sådan hund blir det inte här hemma.

I måndags var jag på gospelkonsert i Philadelphiakyrkan. Kören Alla Kan Sjunga Gospel sjöng med sina 900 medlemmar och med 3000 i publiken blev det en väldigt häftig upplevelse. Till och med gästsångerskan Sherley Clamp blev bra med den back-upen.



Samma dag åkte Oskar iväg till Amsterdam på kurs. Och på tal om att flyga så kommer min syster hem imorgon, vilket jag längtar till.


Håll tummarna imorgon vid 21.00 så Sverige och Loreen går vidare. Det tänker i alla fall jag göra!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vi höll tummarna och se "vi vann". Bästa låten.

Trevlig resa ni gjort, ni hinner med mycket. Kram

2012-05-27 @ 20:01:24

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback