Semester

Sista dagen innan årets sommarsemester idag och oj vad skönt det ska bli. Sova på morgonen, orka laga mat på kvällen, sola, bada åka båt, kanske en kajaktur.
Försöker mota en förkylning som vill bryta ut, men hoppas på att det är semester som behövs.

 

Veckan har som vanligt varit ganska fullbokad. I helgen som var blev det namngivelsefest för Valdemar nere i Höör i Skåne. Otroligt kul att få träffa både Lindas och Natalees föräldrar igen; det är över tio år sen sist.
Vi åkte bil, tillsammans med Linda, ner på fredagen efter jobbet och stannade till söndag förmiddag innan vi gasade uppåt igen.
Tur med vädret hade vi också så lördagen blev en heldag utomhus.
Själva namngivelsen var väldigt fin, då Martin (pappan) höll tal om hur och när Valdemar kom och hur saker och ting förändrats sen dess. Nathalie berättade om själva namnet Valdemar; varför de valt det, vad det betyder och så vidare.

 

I måndags var vi på middag på Vårliden där det bjöds på härlig tacobuffé.

 

I onsdags träffade jag kusin Sofia och fick se hennes fina nya lägenhet på Östermalm. Ljus, högt i tak och stora fönster, ny renoverat kök och även badrum och framför allt – en stor garderob!

 

Ikväll ska vi träffa gudsonen Vincent med familj på middag ute på Brevik. Väldigt läge sen sist vi sågs så det ska bli väldigt trevligt.

 

Men framför allt så börjar semestern i eftermiddag och jag ska njuta.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback