Uppdatering

Nu är det länge sedan uppdateringarna och mycket har hänt.


Mormor gick bort i måndags för en vecka sedan och trots hög ålder kom det hastigt och oförutsett. Jag kommer alltid att älska och sakna dig mormor.


Sen har vi fortsatt med flytten. Det tar en väldig tid i det här vädret. Snön som inte smällt är istället otroligt hård och tar knäcken på min makes rygg.


Pappa (tack för all hjälp!) har hjälpt till att bära hela helgen på de glashala uppskottade gångarna. Trappan vid nya huset är inte att leka med.


Nu är i alla fall alla större saker, som krävde släp, flyttade. Förrutom soffan som vi ännu sover på.

Ute i trädgården är det dessutom svårt att hitta allt vi ska ta med oss. Vi har en ganska så bra ordning, men en del saker är säkerligen begravda under snön och kommer inte titta fram förrän till våren.

Kläderna börjar jag få lite smått panik över. Jag har ingen aning om var jag ska göra av allt. Här vill jag gärna lägga till att Oskar faktiskt, tro det eller ej, har lika mycket kläder som jag, om inte mer. Den lilla garderoben i sovrummet är fylld och än är vi inte klara… Ett världsligt problem men ack så viktigt för oss.

Isa hjälpte mig att packa dem i lördags, medan mamma strök Oskars skjortor. Tack båda två!


Vi har fått låna en kyl/frys och spis av Ingela och Viktor vilket är guld! Kylen som stod i huset frös alla mat, medan ugnen sakande plåtar och nya plåtar är för stora för den. Vi ska även få köksskåp, så att vi får in alla våra redskap - tack och lov. Jag vill verkligen ha ett fungerande kök.


Igår på Ikea hade de äntligen fått in allt som var slut sist vi var där; en matta till kalla golvet i köket, plastbackar till garderoben och nylonlådor att ha under sängen. Tavellisten vi väntat på hade dock utgått så vi får göra en varriant av det hela, men det blir nog bra.


Sen tog vi en paus i flyttande och såg 3e Narnia-filmen. Var riktigt bra tycker jag - bättre en tvåan. 3D är däremot överskattat tycker jag. Men det kanske beror på film…


Den här veckan kommer vi nog fortsätta flyttande varje kväll efter jobbet, förrutom på torsdag då vi ska se förhandsvisning av filmen Burlesque. Den verkar riktigt bra och både Cher och Christina Aguiliera (ursäkta stavning!) är med, så det blir nog en del musik.


Jag har förresten gjort en ny alyout på Nathalies blogg.


Hoppas ni alla får en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tack är jättenöjd. Tråkigt med mormor :( hoppas man får komma och kolla på de nya huset sen :)

2011-01-17 @ 19:24:34
URL: http://nagi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte tråkigt att läsa om din mormor, det är aldrig roligt att förlora någon.



Skönt att ni fått över det större. Bitvis känner jag mig som Bambi på hal is.. Tur att det torkar upp fort endå! Men kan tänka mig hur ni fått kämpa på med flytten på underlaget!

2011-01-21 @ 18:55:32

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback