Måndag

Hoppas ni alla haft en bra helg.
Vi var till Arlanda och Knivasta igår och blev inspirerade till vårat hus. Om vi ska vara ärliga så var det nog för att komma hemifrån då det var 5 grader där. Vattnet hade ju fryst, och det var inte på utsidan av huset... Efter kupévärmare, isolering och bankande släppte slutligen proppen så att vi kunde göra oss i ordning.

Knivstas och Arlandas husutställningar var väldigt trevliga och bra. Efter åkte vi också till Älta efter tips av mamma, där det var visning av Äntligen Hemmas Trivselhus de byggt och inrett där. Otroligt fint!

Värmen hade tillslut börjat återvända till vårat lilla hus och står nu på 12 grader, vilket faktiskt är helt ok. Det hade ni aldrig hört mig säga för ett par månader sedan..!

Jag såg kommentaren om hur vi ska ta oss in i ena köksskåpet då handtaget sitter uppe i taket? Nej, det är inte för att mössen inte ska kunna ta sig in (däremot om det hjälper så är jag glad!), utan vi kunde inte flytta gångjärnen, då plastpluggen i hålen bakom inte ville följa med. Utan pluggen så sitter inte gångjärnen något bra, så de fick sitta kvar där de satt så länge och nästa gång vi är på IKEA så skaffar vi nya. Vi kan ju öppna skåpert i alla fall via luckans kant.

Oskar gjorde en jättegod köttfärssås till middag igår med rivna morötter och ingefära i. Underbar.

Kommentarer
Postat av: lena

Hej på er.. jag följer händelserna i ert liv. Förstår att ni längtar efter våren nu.Kollade in din blogg för 8/11. Idag kom äntligen min förlovningspresent med posten - en ONE PIECE dräkt. Min mörkblå dräkt är helt underbart mysig och skön. En ny favorit till mina fårskinnstofflor. Så kom an vintern, kom an!

Denna måste komma väl till pass nu. Kram gudmor

2011-02-22 @ 10:23:02
Postat av: lena

Tittade tillbaks i din blogg och hittade detta 8/11.

Idag kom äntligen min förlovningspresent med posten - en ONE PIECE dräkt. Min mörkblå dräkt är helt underbart mysig och skön. En ny favorit till mina fårskinnstofflor. Så kom an vintern, kom an!

Måste komma väl till pass nu.....

Snart är det vår.. hoppas jag. Kram Gudmor

2011-02-22 @ 10:33:52
Postat av: Josefine

Ja, den har verkligen varit ovärderlig!



Nu när temperaturen ute bara är kring nollan, så får vi faktiskt upp värmen inne i stugen uppemot 15-19 grader vilket är oerhört skönt!

2011-02-27 @ 20:38:52

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback