Att det inte kan fungera...

Gång på gång, på gång, på gång är färdtjänsten som ska ta min syster till och från jobbet försenad. Är det inte för fel på bussen, så är det halt, eller bortglömt, eller samkörning eller någon annan ursäkt.
De verkar kunna göra precis som de vill utan några som helst konsekvenser. Det kan väl inte spela någon roll om de handikappade kommer försent..!
För att inte tala om vissa chaufförer. Ibland är det som om de tror att de kör varukartonger eller drickabackar. De hälsar inte, tittar inte, bryr sig inte.


För ett år sedan skulle jag och min syster på julkonsert i Globen. Vi hade beställt färdtjänstbuss till en timma innan så att vi skulle ha gott om tid. När bussen fortfarande inte kommit 20 minuter innan konserten skulle börja, fick jag kasta in oss i pappas bil, som tack och lov stog hemma, och tokköra bort, hitta parkering och vi hann precis.
Inte nog med det. När vi seden är på väg hem igen ringer en busschaufför och frågar var vi är? 'Om ni inte lämnat oss kan ni ju inte hämta oss?' sa jag, men det ansåg inte chauffören som skrev bom-körning på oss.

Jag tycker verkligen synd om alla som är beroende av dessa turer för det fungerar verkligen inte som det ska.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja jag hoppas kotten kommer snart. Nu är jag ju EN dag över tiden suck :/

2010-11-16 @ 09:36:55
URL: http://nagi.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback