Sommar och sol

"Äntligen" är nog det ord som alla säger minst en gång i timman sedan förra helgen. "Äntligen är sommaren här". Och det är den verkligen. Den jacka och sjal man tar på sig på morgonen av ren vana på väg till jobbet, åker snabbt av.
På luncherna sitter folk på varenda parkbänk och luncherna köps med ut bara för att hinna lapa några solstrålar innan klockan tvingar in en på kontoret igen.
Uteserveringarna blir verkligen proppade och alla verkar så otroligt glada. Fantastiskt vad lite solsken kan göra!
Nåja, på buss och tunnelbana är minerna lite sämre för man kommer på hur fruktansvärt varmt och kvavt de blir i de små utrymmena...

Jag har försökt ta vara på solen så mycket jag kan. I tisdags var jag, som alla andra Stockholmare kändes det som, på Medborgarplatsen med min kusin Sofia. Vi satt på en uteservering och åt och drack lite gott.
Ikväll tog jag en promenad från jobbet (Sergels torg) till Medborgarplatsen, där jag mötte Linda. Vi köpte sushi och satte oss på kajen i Skanstull. Dit nådde solen ända till 20:00 - Underbart!


     
Promenadbild mot Statshuset

Sushi med Linda

Hemma i huset har vi ätit middag ute på altanen. Växterna har verkligen börjat ta sig. I måndags såg det ut så här:


Men sedan dess har det faktiskt hänt ännu mer! Till och med chilifröerna vi haft i fönstret har nu planterats i större krukor.

Hoppas och ber för att vädret håller i sig över helgen så man kan få njuta lite till.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback