94 dagar kvar

Så var det redan mindre än 100 dagar kvar till bröllopet. Så mycket tid som vi tyckt att vi haft, och så är vi så nära nu.

Just tiden har verkligen sprungit iväg och det är till och men länge sedan det blev ett inlägg gjort här på bloggen.
Men lite har vi i alla fall hunnit med. Här om dagen bara så provade Oskar ut sina kläder till bröllopet. Fantastiskt så mycket snyggt som det finns, men så svårt att välja stil! Kostym hade vi båda redan uteslutit eftersom det har man ju annars också när man klär upp sig. Men sedan finns det ju otaliga varrianter till; den klassiska fracken, den stiliga smokingen, den moderna nehrun, den dramatiska jaquetten, du har den populära frock coaten och sedan den mindre vanliga hembygddräkten. Uniform hade ju också varit ett alternativ om Oskar fortfarande var militär, men tack och lov blir det ett alternativ mindre där.
På bilder och även i affärerna är allting snyggt och prydligt, men när Oskar väl fick på sig den ”rätta” utstyrseln så slogs jag över hur fantastisk stilig han var och kände mig nästan rörd över att han skulle gifta sig med mig, gråtmild som jag är!

Vår önskelista är också, kanske man ska säga äntligen, ute. Man vet ju oftast vad för saker man behöver och vill ha i vanliga fall, men just när man faktiskt får möjlighet att önska sig just de sakerna så känns det som att huvudet blir blankt och man kommer inte fram till en enda sak.
Men nu känner vi oss nöjda med vår lista och det känns oerhört spännande vad som kommer att plockas från den. Vi kanske kommer på fler saker vart eftersom också, så man kan ju alltid lägga till då…

Feststudierna, som jag nämnt tidigare, fortgår! För ett par veckor senare blev min mamma 50år och självklart skulle det firas med pompa och ståt. Och med närmare 40 glada gäster, buffé och champagne så känns det som det blev lyckat. Det kanske är i festbranchen man skulle börja!

Som en välbehövlig paus i allt åkte vi också till Spanien en sväng. Det var skönt att få komma bort ett tag och få släppa allt som hade med planering att göra. Att dessutom få lite sol och värme var inte helt fel. Tyvärr kommer ju inte brännan att hålla till juni, men den är lite härlig att ha bland alla andra blekfisar…
Jag lyckades dock hitta ett halsband till bröllopet, så helt lat var jag inte.

Men nu är det dags att ta tag i placeringskort och håruppsättningar igen. Hindersprövningen kan snart göras. Det är dags att bli klar med förberedelserna!


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback