Kontrasternas stad

Det är helt otroligt hur olika den här staden ser ut från en del till en annan. Igår var vi både i Williamsburg, där förortskänslan är skönt påtaglig, och i Soho där den hippa modestatusen är hög. Vi åkte senare till Upper East Side och behöver man säga mer än lyx och flärd? Och så avslutade vi vid Theater District där det är trångt i folkmassan och de blinkande reklamskyltarna.
Där emellan var vi också i Central Park. Fantastiskt hur en så stor park får plats på lilla Manhattan! Det var verkligen en fantastisk känsla att ströva runt där inne, där så många romantiska filmer spelats in, och titta på familjer som spelar baseboll, picknickar, sjunger och vilar i solen.

Vi avslutade dagen med att se Sex and the city 2. Det var kul att vara i staden de pratar och går i så det kändes väldigt passande att se den. 

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback