Försök till midsommarfirande

Vi började som sagt gårdagen med att ta oss till Battery Park för att få oss lite små-grodorna-dans och kanske en bit sill. Dessvärre verkade det inte vara någon annan som gjorde det... Vi gick genom hela parken men hittade det ingenstans.
Vi funderade ett tag på att ta färjan mot Staten Island istället och få se Frihetsgudinnan på nära håll istället, men kön var ungeför 4 timmar lång så vi tog en promenad längs kusten i stället och tittade på henne på håll.

När vi efter ett tag kom in i Financial district såg vi äntligen grillrök och tänkte att vi hittat rätt. Dock var det tre tillfälliga BBQgrillar som eldade på burgare för fullt till alla kostymklädda finansnissar. Självklart stannade också vi och tog varsin nygrillad burgare och Corona och slog oss ner i den underbara solen. Inte den traditionella midsommarmaten, men god som tusan.

Vi gick tillbaka genom Soho och stannade på en pizzeria med en dator och slog upp att midsommarfirandet i Battery Park inte var förrän senare på kvällen... Vi shoppade lite i Soho (hade kunnat handlat hur många fina klänningar som helst, men begränsade mig till en då priserna inte var lika fina...).
Väl tillbaka på hotellet så gjorde vi oss i ordning. Jag i en blommig klänning, midsommar till ära, och Oskar i ett par snygga blå shorts och en skjorta. Sedan gick jag ner till grannfrisersalongen som fixar modellerna som brukar bo på vårat hotell och fick mig en ny frisyr, medan Oskar gick till ett ölhak i kvarteret som faktiskt finns med i en viss känd guide..!

Två timmar senare mötte vi upp Mats, Stefan, Mats, David och Henrik och åt middag på en mysig restaurang vid Madison Square Garden.
Senare gick vi till den klubb som skulle hålla i det skandinaviska midsommarfirandet med Mange Schmidt. Där vart vi dock stoppade i dörren för Oskar hade shorts, så det var bara vända och gå hem igen... Snopet!

Vi hittade dock en irländsk bar där vi satt till två och drack öl istället. Annorlunde midsommarfriande helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Eva

Saken är Oskar!!! Shortsförbud, hände här hemma me förra veckan, men den killen hade "flip-flop" åxå:)

Solen skiner igen efter ett lätt åskväder mitt på dagen. Fortsätt njuta. Kram/Mamma & Co

2010-06-26 @ 19:22:52
Postat av: Thomas Noe

Jag ber så hemst myket om ursäkt. Dörrvakterna på Amnesia var inte speciellt snälla mot våra gäster och fattade inte att midsommar är våran speciella dag. Även Mange Schmidt som skulle uppträda fick bråka för att komma in.



Vi hadde kontrakt att vi skulle ha stället exclusivt för svenskar men som vanligt så dubbelbokade klubben oss och sedan nobbade en hel del svenskar som ni. Vi hadde tyvärr inte kontrol av situationen.



Kort sagt vi vänder oss inte tillbaka till Amnesia.

2010-09-10 @ 18:39:23
URL: http://www.iswede.com

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback