Ta hand om våra gamla!

Det är så fruktansvärt hemskt att vi inte tar hand om de i samhället som faktiskt behöver det mest. Dels de handikappade som vi placerar på någon lämplig plats som egentligen är totalt olämplig för dem, men det får ju inte kosta något.
Sen har vi de gamla.
Idag i Expressen visas en bild upp på den mat man får på ett ålderdomshem: 3 köttbullar och en torr klump potatismos. Mat som inte skulle ätas av någon som hade något val. Dessvärre har inte åldringarna på hemmet det. De får gott trycka i sig den maten som serveras och vara tacksamma för det.
Samtidigt sitter de som besudlar samhället och skadar andra genom olika brott i våra fängelser och får rena lyxmaten i jämnförelse. Var ligger våra prioteringar och rent och slätt det sunda förnuftet?

Expressen frågade en fråga också: Är du rädd för att bli gammal? 92% hade svarat JA och om vården ska få se ut som den gör så håller även jag mig till den gruppen.


Kommentarer
Postat av: MATILDA ROSQVIST

Ja elle hur, jag med :D

2010-08-11 @ 16:41:42
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: Joanna

sv: jo, jag har varit inne där, men dock vet man kanske inte hur seriös sidan är :/ men tack iallafall :D

2010-08-11 @ 16:43:18
URL: http://boutros.blogg.se/
Postat av: Joanna

jaha, men dåså! :)

2010-08-11 @ 16:48:54
URL: http://boutros.blogg.se/
Postat av: Eva

Nej, jag vill vare sig bli gammal eller äta det där. Dö knall och fall! Efter ett långt, friskt, och bra liv. Det vore drömmen.:) Mamma

2010-08-11 @ 18:55:38

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback