Båttur i Stockholm med Bergman

Oj vad bra båtturen var igår. Helt fantastiskt mysig och vacker.
Det började med att vi på kajen möter Emelie, Per-Anders och hans syster som också ska åka på samma tur.
På båten får vi plats på andra parkett till scenen i aktern och kan sitta och titta ut på vackra Stockholm genom de stora fönstrena läns med sidorna och i bak. Tre kvart efter påstigning börjar Marit Bergman och sina två musikanter spela och det blir en så fantastiskt mysig stämning när de två gitarrerna och cellon spelar inramade av vattnet utanför.
Vid halv nio hade vi sittning i fören en trappa upp där vi åt en fantastikt god middag. Jag tog vissysoisse med lax och sedan röding till varmrätt och ost till efterrätt. Oskar åt en sill- och strömmingstallrik, ångpannebiff och glass. Mums.
Vi lade till strax efter 22. En underbar kväll helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Oskar Lynxén

Det hette Ångbåtsbiff men du kanske är så inne på att jag ska börja på Ångpanneföreningen? :)

2010-08-26 @ 21:17:59

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback