Make those eyes pop!

Igår kväll var jag på sminkkurs på Make up store. Jag bad Tommie, som var min sminkör, att hjälpa mig lägga en brudmake, vilket han gjorde.
Han gick verkligen igenom allt från grunden, dvs rengöring, återfuktning, grund, och detaljerna. Han använde en helt underbar rosa rouge, som jag tror hette Pinky Muffin, och på ögonen lade han en lila skugga. Den måste jag säga att jag var skeptisk till först, jag vill ju inte att det ska se ut som blåtiror, men han sa att det skulle plocka fram mina gröna ögon och det hade han verkligen rätt i att den gjorde.

Det kändes lite lyxigt att få sitta där i stolen framför den upplysta spegeln och bara bli omhändertagen i en timma. Lite som en ansiktsbehandling, men du går där ifrån snygg och målad istället för rödflammig!

Det var otroligt ovant att vara så sminkad och jag kände genast att jag inte alls skulle måla mig så mycket själv, men han sa åt mig att gå hem och prova tillsammans med den vita klänningen för då "försvinner" en stor del av sminkningen. Jag trodde nog inte riktigt på det, men han hade verkligen rätt! Tillsammans med klänningen och en snygg frisyr, blev sminkningen helt annorlunda, så han visste verkligen vad han gjorde.

Nu ska jag bara försöka göra samma sak själv på bröllopsdagen...




Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback