Bloggarkiv

Jag har ju haft bloggen på "annan ort" tidigare, men tycker nog att man ska kunna hitta de inläggen här också. Håll till godo :)

Tis 23 feb
Närhet
av Josefine och Oskar @ 09:12

Just att ha total tillit till någon och känna sig trygg och älskad är det jag vill kalla målet med äktenskapet. Om jag inte kände dessa tre viktiga saker till 100 procent med Oskar tror jag inte att jag skulle kunna gifta mig.
Det kan var svårt att uttrycka sig om det dock. Det känns uppstyltat, stelt och kanske lite smörigt. Men det är precis så jag känner.
Idag fick det därför bli en dikt istället för ett vanligt blogginlägg:

Jag trycker mig nära
då kyla ligger på
och vinden viner i träden

Snön där ute
den faller och yr
och djur söker skydd i skogen

Jag känner mig tryggast
här i din famn
där inget ont kan nå mig

Jag känner mig älskad
jag känner mig varm
nu och för alltid tillsammans


Mån 22 feb
Roller
av Josefine och Oskar @ 08:59


Att Sverige vill vara så jämställt som det bara går, kan vi nog konstatera; skulle man kunna få mannen att föda barn så skulle man det.
Redan i kyrkan bekräftar vi detta genom att inte låta brudens far lämna sin dotter framme vid altaret till nästa man att ta över ansvaret, som i den anglosaxiska vigseln, utan bruden får med egen kraft gå in med, eller gå fram till sin blivande man.

Däremot är det lätt att falla in i man- respektive kvinnoroller. Det är Oskar som byter däcken på vår bil, det är också han som oftast klipper gräset, grillar och hugger ved. Jag däremot är nog den som oftast lagar mat och tvättar.
Denna vargavinter som det har visat sig bli, har rollerna verkligen tagit sin form. Oskar har kämpat och slitit med den enorma mängd snö som har behövts skottas. För att inte tala om den otroliga insatsen som krävdes då lilla jag körde ner vår bil i diket - på vår egen uppfart!

Jag tror inte att roller behöver vara helt fel; man är mer eller mindre bra på olika saker. Och tur är väl det? Så länge man inte ser ett problem i att man gör olika saker så är det nog snarare bara en fördel!

Ons 17 feb
Reaktioner
av Josefine och Oskar @ 08:30


Det är lustigt det där, hur folk reagerar på olika saker.
Bröllopet är verkligen just en sådan sak. Uttrycken har varit blandade.

Börjar man med mitt uttryck, då Oskar gick ner på knä under valvet till kulturhuset, så skulle ni se någon som aldrig skulle sluta le igen. Ett lyckorus gick igenom kroppen som är obeskrivbart.
Sen har vi min mamma, som kastade sig om min hals och hade tusen frågor att ställa på en gång då vi berättade om förlovningen.
Min syster Natalees reaktion var snarare av det planerande stadiet; hon ringer titt som tätt då hon kommit på nya saker vi ska tänka på och idéer vi kan prova.
Två av mina kompisar har skyhöga förväntningar på bröllopet då de aldrig varit på ett tidigare. Det sätter ju lite press...
Min moster Lotta har tagit fram sånghäften och fått tag i klänningskataloger åt mig. Hon har även lyckats skrämma mina 13åriga kusiner med att det ska ha ljusblå kråsskjorta och fluga på sig på bröllopet - där var skräcken reaktionen!

När inbjudningskorten gick ut trodde både jag och Oskar att vi skulle bli överhopade av sms den dagen, men de uteblev till stor del. Jag tror det var ett sms som plingade in och ett par mail på facebook.
Vi har fått ett skriftligt svar på inbjudan. Det var Oskars pappa och fru med döttrar. Kändes väldigt roligt att få det på ett så traditionellt sätt, även om telefonsamtal och mail också går väldigt bra.

Tack och lov har det inte varit någon negativ inställning till bröllopet vad vi vet. Vi får i alla fall hoppas att det inte är någon som reser sig, då prästen frågar om det är någon som har något emot vigseln..!

Mån 15 feb
Alla hjärtans dag
av Josefine och Oskar @ 07:44


Så var det romantikens stora dag igår. Till en början hade vi tänkt att vi skulle gå på restaurang och sedan se filmen "Valentines day" passande nog som just haft premiär.
Vi var dock bort bortbjudna på fest, eller rättare sagt coctailparty, kvällen innan och köpte istället hem en massa god mat till en mysig hemmakväll.

Till förrätt blev det en "Tigeröga":
-Du finriver oxfilé eller rostas som varit fryst minst 1 dygn så pektinerna försvinner.
-Smält riven parmesan i en stekpanna till runda plättar som du, efter 7 minuter lyfter över på botten av ett glas och försiktigt viker kanterna så det blir som en korg.
-Lägg köttet i korgen.
-Strö över finhackad gräs- och rödlök.
-Lägg på en klick cream fraish.
-Toppa med en klick löj- eller sikrom samt en rå äggula och lite svartpeppar.

Underbart gott för den som gillar carpaccio eller råbiff.
Till varmrätt blev det en otroligt god entrecote med grillad majs och sallad.

På tal om coctailpartyt så var det kädsel kavaj som gällde. Jag, Oskar och min kusin Sofia gick in för temat ordentigt så i vackra klänningar och klackar och Oskar i kostym med kråsskjorta och fluga, åkte vi dit.
Visst var det många som hade finkläder på sig, men det var också folk som dök upp i jeans och t-shirt. Jag hoppas att det inte kommer vara så på bröllopet, där vi ju också har klädsel kavaj...

Just klädsel är ju verkligen en stor del av Melodifestivalen som äntligen dragit igång igen. Jag har älskat det programmet sedan jag fick lära mig vad en teve var. Oskar däremot har nog fått börja uppskatta det sedan han träffade mig!
Hur som helst var det en otroligt vacker låt i valstakt med Kalle Moreaus och Orsa Spelmän. Jag höll nog inte på att den skulle vinna men däremot är deras låt klart en kandidat till spellistan på bröllopet.

Tor 11 feb
Research..!
av Josefine och Oskar @ 11:38


Det är otroligt mycket planerande när det gäller bröllop. Det är inte bara att bestämma var och när man ska gifta sig, utan klänningen, kostymen, skorna, håret, sminket, porslinet, maten, dekorationerna, gästerna, placeringskorten, vinet, talen - ja kort och gott ALLT ska planeras och organiseras.
Mässorna har varit till en hel del hjälp. Lika så böcker och tidningar för att inte nämna Internet (hur gjorde man innan det fanns forum och bloggar???).

Igår kväll gjorde vi fest-research. Kanske inte den vanligaste kategorin att undersöka, men ack så rolig!
Vi var inbjudna på en vip-kväll på Café Opera där Finest Awards hölls. Det var skumpa och buffé, kändisar, fotografer och liveframträdanden.
Min moster var prisutdelare då hon var sponsor med skumpan Berry och det var vinnare så som Årets modebloggare, Årets bäst klädda, Årets restaurang med mera som delades ut.

En sak jag älskar med att gå på vip-bjudningar är den underbara lilla goodiebagen man får med sig hem. Gårdagens påse innehöll tidningar från www.tidningskungen.se, smink, någon ny vitamindrink, hårbehandling, nagelvård, Lindt choklad och lite kuponger. Ett bra kap med andra ord.

Festen på bröllopet är jag säker på kommer bli jättebra, men lite mer research kan ju inte skada!

Ons 10 feb
Vardagsromantiker
av Josefine och Oskar @ 08:46


Jag gjorde precis ett test på nätet där man skulle utvärderas vad man var för slags romantiker. Det var frågor så som "vad är frukost på sängen för dig?", "brukar du överaska du med konsertbiljetter" och "hur ser en första dejt ut?".

Mitt resultat blev att jag är en så kallad "Vardagsromantiker" med följande motivering:
"Du är inte så mycket för det extrovert romantiska. Att fria i Eiffeltornet är en skymf – vad är det personliga och äkta i det? Däremot är du en hejare på att vara romantisk på mer subtila sätt. Du lägger kanske en fin lapp i fickan, gör söndagsfrukost med omsorg och smörjer kedjan på din älsklings cykel. Är din partner mer av klassiskt romantisk sort kan det ju vara en poäng att slå på stort ibland, men annars har du ett sätt som lägger fin grund för long lasting love!"

Känns helt ok tycker jag och jag tror att det stämmer in ganska så väl på både mig och Oskar.

Mån 8 feb
Förlovningen
av Josefine och Oskar @ 12:12
 
Jag fick lite gliringar om att jag faktiskt inte skrivit något om Oskars otroligt romantiska frieri till mig, så det är väl bäst att jag gör det.

"Det var en gång en dag, då en mycket stilig riddare vid namn Oskar skulle hämta sin fagra Josefine från hennes daliga aktiviteter inne i den stora staden. Himmelen var klar och stjärnorna lyste svagt mot den svarta bakgrunden.
Oskar meddelade Josefine att hon skulle bege sig till en närliggande plats där han parkerat sina hästar.
Helt ovetandes gick Josefine dit hän och där, under en valvöppningen av sten, hade Oskar tänt upp 200 ljus placerade som ett hjärta och mitt i stod han själv knäböjd med 20 röda rosor i ena handen och en förlovningsring i den andra.
Han sa: 'Josefine, jag älskar dig och det var på den här platsen jag sa det till dig första gången. Vill du gifta dig med mig?'
Josefines tårar rann då hon givetvis svarade: 'JA'."
Ett litet steg för människan, två stora kliv för oss


Ett litet steg för människan, två stora kliv för oss
av Josefine och Oskar @ 12:11


Nu har det hänt grejer. I helgen så köpte vi äntligen klänningen med stort K. Det är den vackraste och mest underbara klänning som någonsin sytt tror jag. Ja eller åtminstonde kommer att sys, för det ska den göras nu. Det är nämigen ett företag i Kina som kommer att sy den åt mig och från alla källor jag kan hitta så verkar samtliga vara nöjda med slutresultatet, så jag håller verkligen tummarna.
Säkert tycker varje brud att just deras klänning är den vackraste som skådats på denna jord, men det är ju det som är poängen med det hela. Den kommer att vara det man talar om i kyrkan och det är den som kommer finnas med på alla kort. Alltså måste den kännas rätt för en själv. Mode och trender i all ära men det är ens egen dröm som spelar roll.

Som om inte detta var nog, så spenderade vi ytterligare ett antal tusenlappar i helgen. Vi bokade nämligen vår smekmånad! Det blir en resa till "The Big Apple" och vi längtar efter att få se staden som aldrig sover. Det har varit något vi båda velat under väldigt lång tid så vad kan passa bättre?
Att det finns bra med utgångsställen och underbar shopping skadar ju inte heller!
Vi kommer att bo på två olika hotell, för att få se mer av New York. Det ena hotellet ligger uppåt Central Park och det andra neråt Soho. Båda är riktigt lyxiga så jag tror nog att det kommer att kännas att vi är på vår smekmånad.

Det är en lättnad att dessa två stora punkter är klara och jag ska börja lista de platser jag vill se i NYC. Nu längtar jag till att min klänning är klar om en månad.

Tor 4 feb
Pretty Woman - åt båda hållen!
av Josefine och Oskar @ 15:20

I förrgår när vi åkte för att titta på ringen vi vunnit, visste jag fortfarande inte om jag riktigt vågade tro på att allt stämde.
Men mycket riktigt, i en lite guldsmedsbutik blev vi varmt välkomnade av en expidit. Hon plockade fram den ring vi vunnit i olika varrianter och jag beslutade mig för en rak ring i vitt guld. Han som gjort smycket kom och hälsade och grattade så mycket till vinsten.
Min storlek fanns inne så jag fick den genast och livrädd för att bli rånad gick vi där ifrån halvt euforiska.
Så igår hade jag ringen på mig och kände mig "like - a - million - bucks" som de säger i Amerikat. Den strålade, bländade och var helt fantastisk. Jag har aldrig haft och kommer nog aldrig ha något så dyrt igen. Jag blev en Pretty Woman.

Med lyckliga känslor upp över mina öron gick vi till ännu en bröllopsbutik igår för att prova klänningar. Vi började spana runt på de vita kreationerna då en dam i 50årsåldern, som jobbade där, frågade om vi ville ha hjälp. Själva frågan i sig är uppskattad, men det var sättet hon sa det på samtidigt som hon ögnade mig uppifrån och ner som fick mig att känna mig som Julia Roberts, då hon går till Rodeo Drive och blir avvisad av expediterna för de inte tycker eller tror hon hör hemma där.
Jag sa att jag sett tre klänningar som jag vill prova och hennes fråga var då genast "Vad har du för budget?". "Min budget är att jag köper den klänningen jag vill ha", svarade jag. Hennes respons blev då genast "Jo, men vi har klänningar från 5000 till 30 000kronor". "Ja, men det är inte kostnaden som är frågan utan är det en av de här klänningarna som är den 'rätta' så är det den jag ska ha och jag vill prova de här tre!" svarade jag.
Då, när hon började inse att vi hade pengar att spendera i hennes butik, då vände hon på en 5öring och med sammetslen röst och påklistrat leende blev hon ödmjukheten själv. Som om Richard Gere just kommit in i butiken och satt henne på plats...

Det kommer garanterat inte att bli en klänning därifrån, även fast jag hittade en fantastisk. Men det är som de säger om män - mister man en står där tusen åter (och eftersom jag redan har min man så får jag väl ta uttrycket till klänningar istället!)

Tis 2 feb
Pust och flås och stånk och pust...
av Josefine och Oskar @ 10:44

Det var verkligen inte en dag för tidigt jag började träna igen. Otroligt hur någonting kan vara så jobbigt!!!
Mitt under passen undrar jag hur jag frivilligt kan ställa upp på något så hemskt.
Efter däremot mår man verkligen riktigt bra. Man känner sig så otroligt pigg och frisk när det väl är över och man får ta en lång skön dusch och bara pusta ut.

Igår skulle jag gå på ett vanligt jympapass på medelnivå. Jag var på samma förra veckan och gillade det. Dock var den kvinnliga läraren sjuk igår och in kom istället en hurtig man som var otroligt lik Will Farrel, med småkrulligt hår bakdraget med svettband, korta röda shorts samt vita tennisstrumpor. Hade det inte varit för att han körde ett fantastiskt hårt styrkepass med oss så hade jag kanske haft orken att småskratta lite.

Ryggen och benen ömmar friskt idag.

Mån 1 feb
Otroligt!
av Josefine och Oskar @ 15:54


Det hände precis något helt galet och jag kan inte tro att det är sant. Oskar ringde och hade just fått ett sms som förklarade att vi vunnit 1a pris på tipsrundan vi var med på under Bröllopsmässan på Grand Hotel för en dryg vecka sedan. En ring i rött eller vitt guld med 8 briljanter värd 15 950kronor!!!
Sådant händer bara inte en själv. Känns ofattbart och jag vet inte om jag tror på det förrän jag ser ringen på mitt finger.
Det är som om jag blivit helt handlingsförlamad och vet knappt vad jag gör. Det är den största vinst vi båda någon gång vunnit.

Själva vigeslringarna har vi ju redan köpt, men jag kan tänka mig en matchande på den andra handen!

Mån 1 feb
Mässa numero 2
av Josefine och Oskar @ 10:46


Ännu en mässa. Denna gång var det bara jag och Oskar som åkte och den var väl värd att besöka. Bara själva modevisningen var otroligt bra och proffsig och jag hittade flera klänningar som var fantastiska.
På herrfronten finns det verkligen många roligt varianter, inte bara svart frack med vit skjorta. Dock är antal butiker väldigt begränsat, i alla fall om man utgår från representationen på de båda mässorna.

Jag fick mitt hår uppsatt av en frisör där på mässan. Jag fick beskriva vad jag tänkt mig och så gjorde hon det så. Jag blev nöjd, men kommer göra lite modifikationer till dagen D.

Jag tycker nästan att halva nöjet på de båda mässorna har varit att titta på folk; både vilka som går tillsammans och hur de ser ut ihop. Det är en blivande brud som vi båda lagt märke till som var både på Grand och i Nacka Strand med sin mamma. Ingen av dem ser särskillt munter ut och jag undrar var den blivande brudgumen gömt sig..?

På mässan på Grand vann vi biljetter till föreställningen "Kvarteret Skatan - I nöd och lust". Den var fantastisk rolig och underhållande och jag kan varmt rekomendera den. Teatern (som smått gick mot musikalhållet ibland) drev med både singlar och äktenskapet och tog det till sin spets. Åtminstonde hoppas jag att det bara var komedi inför vårt eget förhållande!

Ons 27 jan
Out in the open
av Josefine och Oskar @ 10:12


Så var det klart. Alla inbjudningar är ute och nu är det bara att vänta på svar.
Att lägga till och stryka personer ifrån gästlistan är bland det svåraste jag gjort. Helst skulle jag vilja att alla jag känner kunde komma, men varken lokalen eller budgeten tillåter det.

Känns lite nervöst men ändå något av en lättnad. Det tog mer tid än vad jag trodde att de skulle göra med inbjudningarna. Men man vill ju att varje ska bli bra och då blir det ju lite pill som tar tid.
Inbjudningarna gjorde vi av en fin tapet som gick i brunt med guldmönster på. Sedan fäste vi ett vitt siden band runt som vi drog igenom skåror vi skurit i pappret. Vi stansade ut mönster i form av kronor mitt på inbjudan så det vita pappret innuti syntes igenom. Sedan tryckte vi ut en likadan krona i ena hörnet på de vita kuverten så att man skymtade den brunguldiga inbjudan där i. Tapeten scannade vi in på datorn och gjorde adresslappar med mönstret på, som vi sedan klistrade på kuverten.

Puh, skönt att det är klart. Nu är det bara menyerna, placeringskorten, sånghäften och tackkort kvar..!

Mån 25 jan
Alice i Underlandet
av Josefine och Oskar @ 15:23

Rosa, ballonger, serpentiner, rosor, klänningar, handskar, tiaror, blommor, smycken, fontäner. Det var som att kliva in i en sagovärld där du aldrig varit förrut. Du kunde få allt och lite till på bröllopsmässan och du överöstes med information.
Varje utställare var väldigt övertygande om att deras produkt var helt rätt för vårat bröllop och jagvar beredd att hålla med om det mesta. För visst kan jag inte leva utan såpbubblor vars flaska ser ut som en bröllopstårta, och visst borde varje gäst få en liten personlig present? Eller varför inte ha blommor med små budskap tryckt på?

Men det var en otrolig och annorlunda upplevelse. Nog för att vi inte behöver alla de saker som fanns att tillgå, men varje utställare fick oss verkligen att känna oss speciella och gratulationerna var väldigt roliga att få.
Och inspiration fanns verkligen med stort I. Inte bara i modeshowen med 90 klänningar! Dukningar, tårtor och smycken är ju också något vi behöver.

Jag är glad att både Oskar och våra mammor var med - det var lite knappt om brudgummar. Varför förstår jag inte. Bröllopet är man ju två om!

Nästa helg är det dags är det dags för ännu ett Underland i form av bröllopsmässan i Nacka Strand, där jag än en gång får vara Alice!

Lör 23 jan
Mässa med mammorna
av Josefine och Oskar @ 09:26


Idag är det bröllopsmässa här i Stockholm på Grand hotell och vi tänkte ta med våra mammor och få oss lite inspiration. Det ska bli roligt att det blir lite involverade i planerandet också!

Jag har bara varit på en bröllopsmässa tidigare och den var i England då jag bodde där. Jag kände en sömmerska som skulle delta på mässan och använde mig som modell till en brudklänning. Sömmerskan var också svensk och det kände vi verkligen av när vi var där; jag bar en ganska enkel men vacker klänning i vit siden och en mindre underkjol, medan samtliga övriga klänningar på mässan innehöll polyester och tyll till ett helt kompani - ju mer som fick plats på en och samma klänning desto "finare" var den.

Det ska bli kul att se om dagens mässa liknar den förra och om det är något man fastnar för idag. Jag hoppas på det senare i alla fall.

Ons 20 jan
Vill man bli fin…
av Josefine och Oskar @ 13:42

Strunt i nyårslöften och allt sådant, ska jag stå i en brudklänning om 5 månader så måste något hända. Sagt och gjort så har vi nu skaffat gymkort och kört vårat första pass. Och tvi vale vad otränad jag är så det var verkligen inte en dag för tidigt jag tog upp träningen igen.

Vi började med löpband och lite vikter innan en timmas spinning. Efter kändes det som om mina ben inte var min egna, utan levde sitt eget liv. Men jag är peppad ändå. Här ska tränas av. Vad kan vara en större morot än ens eget bröllop?!

(det är ju inte fel att bikinin kanske sitter lite bättre om 6 veckor då vi är i Spanien heller!)

Det största av hav
av Josefine och Oskar @ 13:33


Igår var vi och provad de första klänningarna. Eller rättare sagt var det ju jag som provade och Oskar tittade på och bedömde. Vi tänkte att vi åtminstonde skulle komma fram till vilken slags stil som jag skulle ha.
Men varför skulle något vara enkelt? Jag gillade varenda en jag provad. Det var allt ifrån enkla klänningar i romersk drapering till stilfulla spetfodra och vackra tyllskapelser. Och allt var fint… Hur gör alla som väljer? Jag säger som med skoluniformer - gör alla lika så behöver ingen välja!

Nej, skämt åh sido så är det ju verkligen det roligaste plagg jag provat; att dyka in bland kjolens tyllager och komma upp som en prinsessa. Vad mer kan man önska sig? Och inte nog med att man får ha de vackra kreationerna på sig, det finns också slöjor, tiaror, handskap, väskor, strumpeband, underkläder, smycken… ja allt man kan tänka sig! Och man behöver inte ursäkta sig för shoppandet utan det hör till. En mer fantastisk tillställning får man leta efter.

Bibbedi Babbedi Boo
av Josefine och Oskar @ 09:27


Nu har jag vandrat in i den djupaste av djungler. Den fylld av bröllopsklänningar!

Jag har alltid varit ganska så säker på vad för klänning jag vill ha; den ska vara enkel med lite ärm, avtagen under bysten och kanske lite spets. Jane Austen känsla för den inbitna "Stolthet och fördom" -älskaren.

Med detta i tanken började jag i veckan bläddra i de stor klänningsbiblarna. Enormt vackra kreationer fyllde sidorna, den ena är vackrare än den andra. Och helt plötsligt kommer jag på mig själv med att drömma om att få ha en riktig prinsessklänning en gång i mitt liv. Att Askungens fe kommer och viftar med trollspöet så man får bära de marängliknande volangerna på den stora dagen när man gifter sig med sin prins. När ska man annars få gör det?

För inte länge sedan såg jag filmen "Sex and the city" igen. Carrie, som aldrig tidigare velat gifta sig, går från statshusplaner i dräkt till den största av vigslar i den vackraste av designerklänningar. Och jag förstår henne. Varför ha det enkelt, när man kan få bröllopsdröm?

Hur som haver så sluter det med att hon gifter sig i dräkten i alla fall så vi får se hur det blir för mig. Det känns skönt att tärnklänningarna är ordnade i alla fall!


15 jan 2010 22:05
Allt faller på plats
av Josefine och Oskar @ 09:27


Troligen är det allt för tidigt att uttala sig om att allt ser ut att ordna sig. Antagligen sparkar jag mig själv i ändan när jag tror att vi har koll på det mesta. Men det är faktiskt precis så det känns.

För ett par veckor sedan skickade vi ut de första inbjudningarna. Det var inbjudningarna till släkten som skickades och mottogs med glädje från alla håll. Gratulationer och tack kom i massor och långväga gäster har redan ordnat med hotell.

Inbjudningarna, som vi gjort själv utav en vacker tapet i guld och brunt, vitt sidenband och hålslag i form av prinsesskronor, blev faktiskt precis så som vi ville och jag är glad att vi höll ut alla de timmar som det tog att göra dem.

Kvar är alla inbjudningar till vänner. Där sitter vi fortfarande och kämpar dock - vilka ska få komma, vilka måste vi ta bort och måste man bjuda respektive? Är kusiner obligatoriska, och hur gammal är man när man inte kan räknas som barn längre? Helst skulle vi ju vilja kunna bjuda alla (dvs 147st som fanns på vår lista från början). Dessvärre får vi bara plats med 60 stycken i lokalen, vilket kanske är bra också för vår budget. Desto värre blir huvudbryt för vilka det är man måste stryka, så där kvarstår en hel del jobb.

Sofie, den barndomskompis jag kännt nästan hela mitt liv, har lovat att vara toastmadame. Jag tror hon är som gjuten för jobbet, för det finns ingen som kan organisera en tillställning så som hon.

Den första att få inbjudan var min syster Natalee, eftersom hon bara var hemma från Paris en vecka över jul och ville jag ge henne den personligen. Hon och min andra syster Isabelle är givna tärnor och de har båda sagt ja.

På tal om tärnor fick jag äntligen tag på tärnklänningarna idag! Jag har inte hittat dem i rätt storlek tidigare och har varit runt i 21 butiker och hört med deras centrallager - slut i hela Sverige löd domen. Men så pratade jag med designern av klänningen som hade en 36a kvar som lilla jag fick!!! Som sagt, allt verkar falla på plats!


14 jan 2010 22:02
Den perfekta lokalen
av Josefine och Oskar @ 09:26

Vi har hittat den! Den perfekta platsen att ha våran bröllopsfest på.

Igår var vi på Hällberga gård i Nyfors i Tyresö och blev förälskade i den lilla timmerstugan med sjöutsikt och öppen spis.

Den är liten men personlig och mysig. Det känns som om man verkligen kommer kunna få till det där lite egna.

Dessutom får vi tillträde redan på fredagen så man har tid att ställa i ordning allt. (Jag förstår inte hur det skulle gå till i de andra lokalerna där man får tillträde först klockan 12 på lördagen - vigseln är ju klockan 13! I sådant fall får man väl hyra två dygn, men det blir ju lite dyrt…)

Båten MS Borgila, som vi tittat på tidigare och verkligen gillat hade, förutom inte tillträde förrän lördagen, lite för mycket trappor och gung (det är ju en båt!). Utsikten var svårslagen, men så också priset… Nu lyckas vi ändå få den där perfekta utsikten.

Konstigt, spännande och läskigt på samma gång
av Josefine och Oskar @ 09:26


Så är man äntligen på den plats i livet då man får börja fundera, planera och diskutera sitt bröllop!
I så många år som man väntat och längtat efter den dag man ska få gifta sig. Jag menar, vilken tjej började inte fundera över sitt bröllop redan som lite flicka? Den dag man ska få stå där framme vid altaret och säga JA!

Vi har nog vetat sedan vi träffades att vi skulle gifta oss och pratat smått om det. Jag tror man känner på sig om personen man träffar är den som man ska spendera återstående delen av sitt liv med. Om man inte har den kännslan sä betyder det troligtvis att man heller inte kommer att göra det.

Men nu är alltså stunden här då vi på allvar tagit fasta på bröllopsplanerna och börjat titta på ringar och kyrka.

Än så länge håller vi det hemligt vilket ger lite tvådelade känslor. Å ena sidan vill man bara ropa ut till hela världen: "vi ska gifta oss!"
Åh andra sidan är det en spänning i att man är de enda två som vet om det och har en så stor hemlighet.

Det är så mycket att göra och få ordning på, men jag bara längtar att få sätta tänderna i alla problem och hinder som kanske uppstår.
Jag ser fram emot bröllopkaoset!


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback