Bakstuga

Det var länge sedan jag bakade så mycket som jag gjort nu. Det är nästan att jag vågar säga att jag bakat mer de senaste två veckorna än vad jag bakat de senaste två åren!

Det har blivit:
-Tre satser lussebullar, både med och utan mandelmassa. Samtliga med extra mycket saffran.
-Pepparkakor med och utan flagad mandel.
-Två omgångar Rocky road (choklad med marshmallows, dumle, pistage- och jordnötter).
-Krispiga fling-chokladbitar med nougat och nutella.
-Två omgångar wienernougat; en med apelsin och russin; en med citron och ingefära.
-Saffransnougat med mandelmassa och choklad.
-Rom- och chokladdaddlar.
-Chokladtäckt lyxknäck med para- och cashewnötter.
-Fikon- och dadelmarmelad med ingefära, kanel och rom.
-Marsinpanfigurer.

Innan julen är över funderar jag även på att göra en mjuk pepparkaka med ett täcke av hongungsglacerade hasselnötter. Får se om det blir tid till det.



Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback