Förlåt!

Förlåt mig mina underbar läsare för att jag inte bloggat på mer än ett år! Var tar all tid vägen?

Hög tid för en uppdatering.

I oktober förra året skrev vi äntligen på för vårat hus och i februari i år gick tillslut det efterlängtade bygglovet igenom, så framöver kommer det vara oerhört mycket fokus på husbygget.
Förra måndagen så började markkillen således med att gräva men dessvärre stötte han på berg så igår sprängdes det fyra salvor. (stugan höll tack och lov!)
Stugan ja; vi kommer kunna bo kvar i den under husbygget, men sedan blir det stor rivningsfest!

Huset vi bygger är ett Götenehus: Hörvik. Det är ett färdigritat hus, som vi sedan flyttat (de flesta) väggarna i, förstorat köket, dubblat balkongen, ordnat en klädkammare samt byggt till ett dubbelgarage vägg i vägg.
Det är rätt så fyrkantigt i fyrtiotalets funkisstil med enorma fönster mot vattnet och en braskamin. Det kommer bli tre sovrum ett allrum och ett bibliotek och vardagsrummet är öppet med köket med bara en köksö som avdelare. Förutom den stora köksön i ek och granit, med extra bred spishäll och vinkyl, har köket lyxigt nog två ugnar och ett skafferi. Diskbänken är i rostfritt med extra bred och djup ho, och det finns ytterligare en ho i köksön.
Som ni hör så är det köket som är det vi fokuserat på. Det är verkligen det viktigaste rummet för oss och vi hoppas kunna bjuda på många goda middagar lagade i det.
 

Tomten är ju givet en leråker nu och ser mer ut som en uppställningsplats än tomt, med grävmaskiner, cementblandare, och container (fylld med möbler från mamma och pappa som just flyttat).
 
 

Som sagt, det kommer bli mycket hus fram över, men vi har hunnit med en del annat i sommar också; vi firade pappas sextioårsdag på Mallorca, sedan vandrade Oskar i Norrland en vecka innan vi åkte ut och seglade en vecka i Stockholm med Sofie och Karl bland andra på deras Wasa55 (vår Albin78 sålde vi i höstas och i våras köpte vi istället en Örnvik550 –motorbåt alltså. Den har vi hunnit tagit en del turer med till både Yxlö vid Nynäshamn, Värmdö, Dalarö och vår nya favorit Rögrund). Vi lyckades pricka just den hetaste vecka för seglingen som sedan avslutades med både åska, blixtar, hagel och störtregn spännande nog.
 
 
Förra veckan var sedan jag och pappa fyra dagar i Edinburgh vilket var en helt otrolig resa och vi han se både historiska sevärdheter så som William Wallace Monument, Skottlands äldsta whiskydestilleri, vattenfall, katedraler, slott, kiltvävning, säckpipetillverkning och Edinburgh Royal Military Tattoo. Vi åt haggis, drack whisky och öl och hade en troligt mysig och trevlig resa.
 
 
 
 
 
I början av somamren var Isabelle med i en jättekampanj för funktionshindrades rätt i samhället. Hon var med både i tunnelbanan (de flesta stationer), Aftonbladet, DN, expressen, hemsidebanners och bioreklam! Jag ören oerhört stolt storasyster.
 
 

Som sagt, jag är ledsen för det väldigt långa uppehållet; jag ska bättra mig.
 

PS. Om du vill följa bygget live, så smsa mig så får du länk, användarnamn och lösenord.


Kommentarer
Postat av: Mia

Kul med en uppdatering här!

2014-08-29 @ 07:30:06
Postat av: Josefine

Vad kul att du fortfarande läser Mia! :)

2014-08-29 @ 07:51:11

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback