Vilken middag

Kom precis hem från en helt fantastiskt underbar middag på en restaurang på Hong Kong Island som hette Press room.
Till förrätt blev det tre olika sorters ostron, med citron och chilisås. Sedan en tonfisk tartare med avokadoröra och chili. Till varmrätt blev det Musslor Provencale, där körsbärstomater kokat i vin tillsammans med oliver, persilja, ruccola och lite andra kryddor toppat med krustader. Avslutningsvis en pistage creme brulé med biscotti och espresso.
Jag kom fram till att det känns lite jobbigt att min nya favoritrestaurang ligger på andra sidan jordklotet...

Vi missade sista Star ferryn hem med fem minuter, så nu har jag även åkt under vattnet i biltunnel istället.


Kommentarer
Postat av: Eva

Oj! vilken meny! Ja jag förstår att det känns "jobbigt" att ha sin favo resturang på andrasidan jordklotet.Men se det som så att det finns anledning att åka tillbaka:)Kram

2011-10-23 @ 10:14:13
Postat av: Eva

Oj! vilken meny! Ja jag förstår att det känns "jobbigt" att ha sin favo resturang på andrasidan jordklotet.Men se det som så att det finns anledning att åka tillbaka:)Kram

2011-10-23 @ 10:14:41
Postat av: Anonym

Då kanske jag får följa med näst gång vi äter där? :)

2011-10-24 @ 18:27:55

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback