Förlåt!

Hej mina underbara och trogna läsare. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den senaste tidens otroligt dåliga uppdaterande. Jag kan inte skylla på att det inte funnits något att skriva om och inte heller på att jag inte velat. Det har bara inte blivit av.

Jag måste erkänna att jag också otroget nog skrivit i en annan blogg. Jag håller nämligen i årets julbord för min avdelnings, Produktion, räkning. Det är jätteroligt med allt planerande, fixande och ordnande och det på minner lite om planeringen inför bröllopet, men i betydligt mindre skala.
Vi kommer att bli ungefär 50 personer på en plats centralt i Stockholm. Var är ännu inte avslöjat. Där kommer det både vara lite tävlingar, glögg och sedan ett julbord med klassiska rätterna med en modern twist. Jag ser verkligen fram emot det hela och det verkar det vara fler som gör för hittills har cirka 50 stycken tackat ja av ungefär 60!
Men vad var det om bloggandet då? Jo, i och med att jag är det mediafreak som jag är så kände jag ju att årets julbord måste spegla det en aning. Jag började med att skicka ett mail med en bild på ett kuvert. Detta kuvert kunde man klicka på och då öppnades det och upp kom ett brev med "save the date".
Sen skapade jag då en blogg, där man kunnat klicka i om man kommer eller inte, läsa om lite aktuell julkuriosa som står i tidningar, skriva kommentarer och rösta på Bästa Jullåten och Favoriten på julbordet. Resultaten kommer givetvis presenteras senare på julbordet.

Så vad har då hänt på sistonde? Jo det var fullt upp efter jag kom hem från Hong Kong. Både på jobbet och privat.
Till att börja med har jag varit på en massa olika shower. Britney Spears såg jag och Oskar kvällen innan jag åkte mot Asien. Det var en fantastisk upplevelse, med massor av dansare och scenografi, precis som jag vill ha det. Det kändes ganska maffigt att få se Britney, som ju är en av de största stjärnorna och jag är väldigt glad att få bocka av det från min lista. Tack kära make för en perfekt ett-årig bröllopsdagspresent.
I slutet av oktober var jag först och såg Två Herrars tjänare på Dramaten med Sofie. Till en början kändes den som något av en fars, men det ordnade snart upp sig och blev en rolig komedi istället. Morgan Alling är alltid lika underbar tycker jag.
Tre dagar senare var jag och Isabelle på Batman i Globen. En väldigt egen föreställning, gästspelande från London, med akrobatik på högsta nivå. Fyverkerier åkte kors och tvär i slagsmålen och jag tror det hängde ner från taket på olika sätt mer än de stod på scenen. Väldigt annorlunda och häftig föreställning. Tyvärr var det otroligt många barnfamiljer där, vilket jag inte kan förstå. Batman i filmvarriant är det alltid 11 eller 15 års gräns. Även teatern var på tok för läskig och jag såg många familjer gå därifrån.

En föreställning till har jag hunnit med men mer om det lite senare.

Den 28 Oktober firade vi tvåårig förlovningsdag, och för att hålla en god och trevlig tradition uppe så var vi på Långbra Värdshus och åt för tredje året i rad. Maten var som vanligt helt fantastisk. Stämningen däremot var annorlunda än tidigare år, då det ju var en fredag och inte mitt i veckan. Jag åt en smaktallrik till förrätt med älgcarpaccio, inlagd romströmming och gravad lax. Jag trodde älgen skulle vara bäst men det var faktiskt strömmingen som gick vinnande ur kampen. Till varmrätt smakade torskrygg underbart och likaså ostbrickan därefter.
Bara dagen efter var vi med Emelie och Per Anders och åt på Pontus! på Norrlandsgatan. Underbar mat om man gillar franskt, vilket jag ju gör! Det fick bli ostron, råbiff och en cubanito som alla smakade väldigt gott.
En annan restaurang vi var på bara härom veckan, var Gute Lounge. En gotländsk restaurang med råvaror från Gotland och så även större delen av personalen. Jag kan verkligen rekomendera den, framför allt delikatessbrickan till förrätt där det var olika skinkor och ostar från gårdar på Gotland. Lammet jag sedan åt till varmrätt smälte i munnen. 

I mitten av november åkte jag, tillsammans med fyra andra tjejer, över till min favoritstad London, som hälsade oss med 17 graders värme och stundom sol.
Vi mötte upp flera andra och var som mest 12 till middagen. Vi delade upp oss i boendet, där jag, tillsammans med Felicia, Helena och Jenny var ute i Shepards Bush, längs med Central Line, i en helt underbar lägenhet tillhörande Andreas och Camilla. Sofie, Louise och Gabbi bodde hemma hos Kenza på andra sidan stan.
Det blev en hel del shopping, många julklappar, god mat och den senaste föreställningen som jag nämnde, nämligen Thriller. Dock var jag intälld på att det skulle vara en musikal, men det visade sig vara en show som hyllade Michael Jackson. Men de var otroligt duktiga så jag är nöjd ändå.
På lördagen träffade jag även Susanne inne i London, som bor i Reading. Vi åt en riktigt bra lunch, shoppade och framför allt pratade i kapp oss om allt!
Allt som allt blev det en riktigt bra resa!



Jag ber att få återkomma med mina klädinköp både från London och här och kanske lite bilder.
Hoppas ni alla får en underbar första advent imorgon. Jag ska njuta till max, i mitt redan pyntade hus med en massa ljus och nybakade praliner!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Kul att du är tillbaka :)

2011-11-26 @ 21:47:20
URL: http://nagi.blogg.se/
Postat av: Eva

Många järn i elden är det:) Låter mysigt allt du gör. Ha en bra och trevlig 1:a Advent. Kram från oss

2011-11-27 @ 10:12:27
Postat av: Sabina

Rolig läsning! Särskilt idag när jag är hemma och är sjuk, behövde verkligen lite underhållning =) Å jag är verkligen avis på dina arbetskamrater som får sitt julbord fixat av dig, verkar riktigt spännande och kul. Kom ihåg att uppdatera sedan när det har varit så man får veta mer ;) Kram

2011-11-28 @ 13:55:45
Postat av: Sanna

Jag började tro att du övergivit bloggvärlden. Vad mycket roligt du har haft för dig på sistone!

2011-11-29 @ 15:21:24
URL: http://sannatassa.bloggagratis.se

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback