Tiden går och så också semestern...

Oj vad tiden springer iväg. Mina uppdateringar sker allt mer sällan...

Sedan sist har mycket hänt. Vi har haft Svensexa respektive Möhippa för Linn och Thomas som gifter sig om två veckor.

Linn rövade jag, Jenny, Jennie och Louise bort på morgonen den 23 Juli och förde henne med helikopter in till Gärdet där de andra väntade. Därefter blev det Laserfortet, Centralbadet och sedan middag och fest. Riktigt lyckat.
Samma dag blev också Thomas hämtad. Han skulle ha fått prova olika gevär och pistoler på en skjutbana, men i och med händelsen i Norge dagen innan så ställdes det in och det blev istället femkamp på Gröna Lund iklädd stålmannendräkt. Sedan åkte de bastuflotte i Vinterviken, för att avsluta med grillning och bubbelbad hemma på Brevik.






I helgen som var åkte vi iväg till Öland. Där hälsade vi på Stefan och Sanna och åkte tillsammans iväg på en massa äventyr till Raukar, Neptunistranden, de båda fyrarna Långe Jan och Erik och Byxelkrok. Vi besökte även en vingård, som dessvärre hade slagit igen strax innan.
Sedan utmanade vi varandra i minigolf på två riktigt roliga banor med vattenfall, krokodilgap, bunkrar och loopar. Svårt som tusan och dessvärre vann herrarna varsin omgång, trots att vi tjejer ledde stort i början..!
Vi bodde hemma hos Sannas föräldrar Camilla och Lasse, i en mysig gäststuga på tomten.
En kväll intogs middag givetvis på Lammet & Grisen, där jag var som liten. Fantastikt gott, framför allt lammrostbiffen, och tillbehören gick inte heller av för hackor.








På vägen hem stannade vi till i Glasriket på både Orrefors och Lindshammar. Vi tittade på när de blåste glas och köpte lite ölglas till vår serie Difference.
Ett stopp i Gränna fick det också bli med köp av polkagrisar.


Igår paddlade vi kajak i Drevviken, bort genom Gudöån, Långsjön, Gammelströmmen och Tyresöflaten. Väl där borta såg vi Hällberga gård där vi ju firade vår bröllopsfest för lite drygt ett år sedan. Sedan tog vi oss tillbaka. Turen tog ca tre timmar och det känns i armar och axlar idag!





I övrigt har semestern bestått av ett riktigt slitande på tomten. Vi har röjt kanske 500 kvadratmeter tomt till och högen med sly är nu enorm.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Många och fina foton, jag gillar Oskar vid fyren och Du och Oskar i kanoten bäst:)

2011-09-25 @ 10:02:39

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback