Gjutet och klart

Så är vår platta äntligen på plats och vi kan börja skönja vårat hus. Självklart inte utan en viss hicka innan då markkillen, så sent som på måndagen förra veckan, åter fått fel ritningar av Götenehus och placerat golvvärmefördelaren i våran klädkammare istället för under trappen. Han fick riva upp armeringen och dra om rören igen och hann tack och lov i tid till gjutningen i fredags förra veckan, den 19 september.

 

Idag håller de för fullt på att resa betongväggarna som är de väggar som kommer vätta mot mark i och med att det är ett sluttningshus och på torsdag nästa vecka, den andra oktober, kommer de äntligen att resa vårat hus!

 

Lite bilder:

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 Fortsättning följer…

 

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Det blir så fiiiint/ mamma💕

2014-10-04 @ 16:30:59

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback