Vår!

Nja, kanske inte riktigt än men nog får man vårkänslor när snön börjar smälta, solen tittar fram, fåglarna kvittrar och, kanske framför allt, det är ljusare om dagarna mycket längre tid. Och det blir bara ljusare och ljusare i fyra månader till framöver!


Här hemma firades idag den stundande våren med en promenad och korvgrillning i Tyresta by, tillsammans med en stor skara människor som tänkt samma sak... Hur som helst var det mysigt och skönt att få komma ut lite.

Dessutom fick sig vår stuga nya köksgardiner i en ljust grå färg med grenar och fåglar i grått och vitt. De är en aning trasparenta vilket gör att det inte tar för mycket av utiskten, för den är ju ändå det huvudsakliga här hemma. Anledningen till att vi står ut att bo i detta kalla skjul. Vad tycks?


  

Våren får mig alltid att börja fundera på vad som ska göras och förändras. Det är allt från att huset ska få sig en ordentlig storstädning, vilka och hur många örter och grönsaker som ska odlas i år och om garderoben kanske skulle behöva rensas lite igen, till att frisyren kanske skulle få sig en uppdatering eller är det jag gör dag ut och dag in vad jag vill hålla på med.
Jag tror det kan vara ganska bra att fundera igenom allt ibland för att inte en dag stå där och ångra något. Ok, att håret blev smultronblont förra sommaren kanske inte var en bra förändring, men då vet jag ju i alla fall att jag inte ska göra om det!
Men alla jobb, texter och uppdrag man gör kräver ju ofta ut- och omvärdering, så varför inte göra det samma med sitt liv som man ju lever mitt upp i?

Nej bättre att klura ut och ändra något nu än att se tillbaka och ångra sig senare. Fånga dagen kan ju vara svårt, men fånga året kanske är lite mer uppnåbart.

Nog djupt, i förra veckan såg vi Snow Patrol. Enotroligt bra konsert på Münchenbryggeriet. Den var mysig och intim med bra ljusshow och otroligt bra låtar. Jag måste säga att deras musik är otroligt mycket bättre live än på skiva. Sångaren hade en fantastisk röst och jag är väldigt glad att ha sett dem.
Irländska förbandet Ram´s Pocket Radio var en rolig överaskning också som jag varmt kan rekommendera.

Vi har även sett biofilmen En gång i Phuket som var en kul svensk film. Ganska förutsägbar där trailern redan avslöjat det mesta, men man fick säg ändå många skratt. Mycket är nog för man känner igen sig i filmen.
Likaså är det med serien 30 grader i Februari som går på TV nu. Den är så härligt sarkastisk och svart mitt i det soliga Thailand att man inte kan göra annat än att älska dem.

Nu ska jag få sätta tänderna i en alldeles nybakad surdegsbaguett Oskar just tagit ut ur ugnen.


Kommentarer
Postat av: Eva

Jätte fina och "våriga" gardiner. Ja fånga dagen eller året, låter bra. Straxt är man 52... "30 grader i februari" är en alldeles lysande bra serie, just nu. Mmm, Surdegsbagett låter väldigt gott./mamma

2012-02-26 @ 16:30:24

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback