Västerås, Winnerbäck och Victor

Nu händer allt så snabbt och tätt att jag inte hinner med att skriva mellan varven!

För två helger sedan, efter jobbet på fredagen, åkte vi en tur till Västerås. Vi bodde mitt i den lilla staden på Hotell Västerås kort och gott.
Skälet till att vi åkte dit var för att när vi hade bröllopsdag (vår andra redan!) i juni så fick Oskar konsterbiljetter av mig att se Winnerbäck just i denna stad.

Efter vi checkat in letade vi upp en restaurang vi hittat på nätet som heter 'Nya hattfabriken'; en mysig liten fransk bistro med otroligt god mat.
Oskar högg in på Pata Negra till förrätt och Biff tartar till varmrätt. Själv tog jag '3 små rätter' till förrätt vilket bestod av Biff tartar, Löjromstoast samt Matjesill. Varmrätten blev en Biff med Café de Paris-smör och pommes.
När vi sitter där upptäcker jag snart att Winnerbäck står i baren precis bakom Oskar, så vi kunde i lugn och ro fortsätta äta utan att oroa oss för att konserten skulle börja utan oss!
 


Så konserten då. Den var riktigt bra med spännande filmer och animeringar i bakgrunden hela tiden. Sångvalen var ganska däppiga, men han gör dem så bra att det inte gör något.
Bäst var nog 'Jag får liksom ingen ordning'.
Konserten var utomhus på en parkering till ett gammalt industriområde, brevid tågrälsen, där både person- och godståg passerade titt som tätt. Ett av dem tutade till Lars på scen då han vinkade. Musiken dövad bort ljuden från tågen tillräckligt för att det inte skulle vara störande.
Tack och lov blev det en regnfri kväll med underbar solnedgång, då vi inte riktigt förstått innan att det skulle vara utomhus!
 

Morgonen därpå gick vi en sväng i den lilla stan, innan vi begav oss hemåt för att fira Linn och Loiuse som fyller 30 år.
 
Det blev en fartfylld helg helt enkelt och redan på måndagen var det dags igen; då träffade jag Erik, Tamara och deras lille Victor inne i stan en snabbvisit, innan de skulle bege sig tillbaka till Madrid.
 
 
 
 

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback