Panik!

Oj vilken panik det blev igår.


Just som jag gått ner för Kungsgatan och rundar den lilla fontänen på andra sidan gatan av Svampen, med en burgare i ena handen och påse i den andra, så ringer mobilen i väskan samtidigt som jag lyckas hitta en lös platta i marken. Den kliver jag givetvis på varav den sjunker ner och som en katapult, skjuter den upp vatten under hela min klänning. Smutsigt vatten rinner sedan utmed hela benen, ner i skorna, och det känns som om jag är 3 år och varit med om en olycka efter att just slutat med bölja…


Blöt, förvånad och lite smått irriterad drar jag upp mobilen där jag missat det samtal som nyss ringde. På telefonsvararen har mamma meddelat att bion jag och Isabelle ska se på Park, inte alls visas på Park för där är det tomt. Snabbt drar jag upp biljetterna ur väska och mycket riktigt – biovisningen är i Sickla!


Just då svänger pappas bil upp bredvid mig. Jag hoppar in och med gasen i botten kör vi mot Nacka. Eller, jag så mycket gas man nu kan använda i den ohyggliga trafik som är inne i city, och framför allt på Centralbron. Men vi hinner och fem i sex kliver vi in på biografen i Sickla. Puh!


Filmen var i alla fall väldigt bra och mysig. De hade fått till den där speciella Svensson Svensson-känslan och helt klart en mysig film att se.

 


Hoppas ni fick i er lite kanelbullar igår på Kanelbullens dag. Det fick i alla fall jag!


Kommentarer
Postat av: Eva

Det blev ju bra och hann gjorde vi:) Synd med vattnet under klänningen!!:( Måste ha ha varit lite av dåldakameran känsla?

2011-10-06 @ 09:21:52

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback