Allt med det nya huset har hittills varit ...

20101229549 (MMS)

Allt med det nya huset har hittills varit ett äventyr; det fallna trädet över teleledningen, vattnet, frusna avloppet och så var det ju självklart snö i skorstenen när vi började elda... Men även sängen blev en utmaning. Jag hade mätt sovrummet och kom fram till att vår 1.60 säng inte skulle få plats. Däremot 1.40 sängen från gäststugan. Sagt och gjort så hjälpte pappa och mamma oss över med den på deras släp. När den sedan skulle bäras upp däremot så var den ju självklart för stor för trappen! Efter att ha bänt bort taklister och slutligen tagit hjälp av en slägga, gav den med sig så att vi på nyårsafton kunde sova där!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

De var kul att träffa dig med. Hoppas på ett längre besök om några veckor :)

2011-01-04 @ 09:10:51
URL: http://nagi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh va snäll du är. Ska förska göra en skiss och hitta några bilder:)Jag återkommer KRAM

2011-01-04 @ 09:16:48
Postat av: Sanna

Jaa Bläsinge är verkligen fint, både sommar och vintertid! Vi måste helt klart svänga förbi och spana in nya lyan någon dag! Kanske någon sen eftermiddag/tidig kväll i veckan om ni är hemma??

2011-01-04 @ 15:55:20
URL: http://sannatassa.bloggagratis.se

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback