Riktig sommar

Nog för att vi hade det varmt i New York, men eftersom det inte finns så många uteserveringar och det var så fuktigt i luften att svetten rann i floder, så uppskattade man det inte riktigt.

Förrän nu. Åh, vad det är underbart med svensk sommar. Jag tog mitt första dopp idag. Det var riktigt iskallt, men jag kunde ju inte vara sämre än alla småbarn som låg i och plaskade i långa stunder.
Har nu också provat McDonalds nya Kaffe cool och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Jämnfört med Starbucks frappuccino som jag och Oskar levde på under veckan i New York, så har den inte så mycket att hämta. Men helt klart godkänd.

En annan sak som hänt är att vårat nya efternamn har börjat dyka upp lite här och var. På post, på bonuskort, på internetbanken och på körkortsansökningar. Senast var igår då vi var ute på restaurang med våra toastmasters Erik och Sofie. Vi sade till hovmästaren att vi bokat bord i namnet 'Oskar'. Han frågade då 'Lynxén?'. Vi båda två reagerade till namnet, men vi har kommit fram till att vi är riktigt nöjda med det.

Nu är det strax grilldags hos bestmannen Viktor med familj.

Sola lugnt!


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback