Min smarriga cheescake

Bjöd på cheesecake med limemarinerade jordgubbar idag på jobbet och den var väldigt uppskattad!

”Josefines cheesecake med limemarinerade jordgubbar”

15 digestivkex
125g smör
---
400g philadelphiaost
2st ägg
1dl strösocker
1tsk vaniljsocker
---
1 liter jordgubbar
1st lime
2msk florsocker

-----------------------------------------------------
-Mixa digestivkex och smör i en matberedare.
-Tryck ut i springform och grädda 8-10 min på 200grader.
---
-Vispa ihop ägg och strösocker.
-Rör osten mjuk och rör ner i äggsmeten med vaniljsockret.
-Bred smeten på den gräddade botten och grädda 15 minuter på 200grader. Smeten ska fortfarande vara dallrig när den lyfts ut.
---
Blanda jordgubbar med saften och rivet skal från en lime samt florsockret och lägg på kakan innan servering.


Klar sommarfavorit!


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback