Julen närmar sig och hösten blir allt mer avlägsen.

Jag tycker inte det är länge sedan jag njöt av att få ta på mig en av mina nya fina höstkappor och vira in mig i en mysig snygg halsduk. Men så står man genast där i raggsockor och tjocka vantar, och den snygga kappan är för tunn...
Ännu en helg har nu gått, men en mysig sådan. Isabelle bodde här och vi handlade och slog in julklappar, lagade god mat, lyssna på musik och var på bio och såg Marmaduke; verkligen en grymt rolig film om en Grand Danoua (ursäkta stavningen, men en väldigt stor hund i alla fall) som bara vill bli omtyckt.
Isa hade en fantastiskt snygg fårskinnsliknande väst på sig från H&M som definitivt seglade sig in på min "vill ha"-lista.

Kontraktet för huset är äntligen påskrivet. SKÖNT! Var verkligen en gigantiskt sten som lättade från bröstet. Nu ska det bara göras besiktning på tisdag, men om inget hänt de senaste två åren, så borde det vara ganska lugnt. Håll tummarna!!!

Tredje ljuset är ju i alla fall tänt nu. Lycka till alla ni som har julhandel kvar att göra, för nu är det bara 12 dagar kvar. Lucia stundar imorgon - 11 nätter före jul!
Vi får be för att det inte händer några fler hemska saker inne bland Stockholms gator, eller någon annanstans heller för den delen, utan att vi får en lugn och mysig jul.

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback