Bakslag igen...

Jag fundrade först på att skriva en annons, typ: "Hus bortskänkes i befintligt skick inklusive inkompetent husfirman och lat markkillen.  Vallgrav, läckor och ständiga argumentationer ingår".
Det är ständigt ett steg fram och två tillbaka. I tisdags fick vår snickare bryta upp det nylagda golvet i sovrummet och klädkammaren då det runnit in vatten från garaget vars platta gjöts i måndags. Det här med att ha en fuktspärr mellan den platta där det kommer stå blöta bilar och husväggen är tydligen inget varken en konstruktör eller markkillen vill fundera över...
Så nu står det byggfläktar i huset för att torka ur vattnet från vägg och golv och grundarbetet måste göras om.

Balkongen har i all fall fått ett fint räcke nu och igår levererades stenskivan till köksön. Taket har målats på övervåningen och badrummens underarbete har påbörjats.

Trevlig helg.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla Stumpan! Skit jobbigt (på ren svenska) men det kommer att ordna sig och fint blir det. Läste just i Mitt i Tyresö, Hantverkarna är i klagotoppen 👎

2015-02-10 @ 16:08:59

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback