Liten helgsammanfattning

Trots att vi hunnit göra så mycket denna helg, så känns det som om den var riktigt kort.

Vi började redan i fredags med att gå på Blue Man Group. Det blev lite hux flux bestämt, då Oskar fick biljetter av en arbetskollega. Det var en häftig lite annorlunda show och det var roligt att göra något på fredagskvällen.

På lördagen skulle Linn, Tomas, Dina och Vincent komma, så jag lagade mat mest hela dagen. Det var så länge sedan som jag verkligen lade ner en massa tid på det och jag älskar det!
Menyn blev som följer:
-Jordärtkockssoppa med stekta trattkantareller, parmesanflarn och smörstekt bröd.
-Entrecote med cheddar- och chilifylld ugnsbakad potatis med grön- och rosépepparsås samt timjansbakad svartrot och äpple.
-Vanilj- och citronkräm med passionsfrukt samt hallon- och basilika sorbet.
Av äggvitorna som blev över i vaniljkrämen gjorde jag maränger som vi hade till efterrätten också.
Vi avslutade en mysig kväll med att titta på Skönheten och odjuret och det var inte bara Dina som gillade det :)

På söndagen åt vi en underbar höstmiddag hos mamma och pappa, bestående av:
-Västerbottenpaj med renröra, ruccola och löjrom
-Lammgryta med trattkantareller och ugnsbakad potatis samt chevré sallad.
-Äppelpaj med havreknäcktäcke samt vaniljsås.

Underbart!


Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som det är dax att söka till "Halv åtta hos mig". ;-)

2010-10-25 @ 11:42:15
Postat av: Eva Ågren

Tack tack tack, man gör så gott man kan, vi tycker ju lika Det är väldigt roligt att få stöka iköket och göra ngt nytt./mamma

2010-10-25 @ 15:19:26
Postat av: Sanna

Åååå det ÄR kul att laga mat.. Dessvärre blir sällan mina resultat så bra!!!

2010-10-25 @ 17:56:40
URL: http://sannatassa.bloggagratis.se

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback