Lite för social kanske..?

Läste imorse att en kille fått en mobilräkning på 190 000kronor efter att han varit i USA. Det blev en oerhört dyr semester för honom!

Jag vet att redan i slutet på 90talet hade min kompisar svåra problem med att de ringde för mycket på deras mobiler att det antingen blev på tok för höga räkningar, eller att de aldrig hade pengar kvar på sina kontantkort trots att de laddade på kortet dagen innan!
Förr klarade vi oss bra med att bara ringa samtal när vi var hemma, vad är det som förändrats så att vi behöver kunna nås dygnet runt och överallt?

Nedan undersökning tycker jag är spännande. En fjärdeldel lyckas hålla sin räkning under 500kronor i månaden. Men lika många ligger på över 3000! (sen kan man ju undra vad för gammalt abbonemang man sitter och ringer från för att få så hög kostnad...)

De få gångerna min mobiltelefon inte fungerat har jag nästan tyckt att det varit lite skönt. Man blir tvungen att bestämma och planera saker i förtid. Visst saknar man den fria spontaniteten men det är nästan så man blir mer fri utan telefonen.

Sen kan man ju tycka "look who's talking" i och med att jag dels inte har hemtelefon och dels har en riktigt bra mobil. Så visst är jag tvetydig. Även om jag kan tycka att mobil är livsövervakande så vill jag nog i ärlighetens namn inte vara utan den.



Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback