BMW X1 vs Audi A4

Till att börja med så kan jag ju inte bara risa bussarna, trots att de åter igen var försenade imorse. Utan jag vill även rosa dagens busschaufför. För när vi satte fart in mot city så ropade han ut "God morgon mina damer och herrar, här kommer ett tips från busschauffören; för en så bekväm resa som möjligt går det att fälla sätena på den här bussen med en liten spak på sidan av stolen". Härligt!

Igårkväll efter jobbet var jag och Oskar och provkörde en BMW X1. Jag måste säga att jag var mycket skeptisk till en början då jag inte alls gillar de lite högre så kallade stadsjeeparna, utan föredrar de låga och till och med sänkta bilarna.
Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Den var inte alls så hög som jag trott utan liknade mer Volvos XC till storlek. Den hade utseende som en BMW X5 men inte lika groteskt stor som det monstret. Sen var den otroligt skön att köra. Väldigt lättstyrd och varken att vända eller backa var några problem. Det enda negativa var egentligen inredningen som kändes lite B. Den var plastig och kändes budget och gammal. Dock blev vi förvånade när vi kollade in i en 320, som visade sig ha samma inredning! Hur tänker ni BMW?

För att ha något att jämföra med var vi även till Audi och tittade på A4:an och där fick man genast den där härliga känslan av den fina panelen och de snygga knapparna. Och eftersom vi redan har en Audi så vet jag ju att den är skön att köra också!


BMW X1                    Audi A4


Oskar får avgöra vilken det blir. Beror mycket på om han kanske behöver en lite högre bil i jobbet.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback