Vår i trädgården

Idag har vi varit i trädgården nästan hela dagen! Solen sken och himlen var blå så det kunde inte bli ett bättre tillfälle att få njuta av lite plantering och planering av trädgården.
Vi har haft en liten sandlåda som är kvar sedan de förra ägarna, i en hörna uppe på altanen. Och visst är det fantastiskt roligt att leka i sandlådan, men vi kände ändå att vi kunde utnyttja den platsen bättre.
Sagt och gjort så är det numera våran ört- bär- och grönsakshörna och den blev precis som vi tänkt oss!

Här kommer lite bilder på planteringarna inklusive lite blommor också så klart:


Den forna sandlådan med allehanda örter och grönsaker så som persilja, jordgubbar, oregano, scharlottenlök, rödbetor, gräslök, basilika, rosmarin, socker- och spritärtor, sallad, spenat, timjan...



Chili, tomat och gurka får förgro i köksfönstret



Penséer



Mitt alldeles nya planteringsbord Oskar bygde åt mig!


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback