Äntligen sommar

Åh, i lördags fick man verkligen känna en försmak utav sommaren. Tillsammans med vår gudson och familj samt Oskars brosdotter Meja åkte vi till Tyresta by. Inte ett moln syntes så långt ögat kunde nå och solen verkligen gassade. Vi klappade hästar och tittade på kaniner och höns. Vi grillade också korv på pinne. En skön dag med andra ord och ett ypperligt tillfälle för våra näbbar att få leka lite mer med varandra.


Fr Höger:
Brudnäbb Dina, Brudnäbb Meja och Dinas kompis Tilde


Senare åkte jag och Oskar till hem till Mia, Micke och Marcus, där farfar Calle också var och fikade under fruktträden i trädgården med nybakad äppelkaka och kaffe. Kan det bli mer sommar än så?
Vi fick med oss trädgårdstidningar och även röd Gullviva och en blå marktäckande växt som jag senare planterade.

När jag kom hem på kvällen upptäckte jag skarpa ränder av mitt linne på axlarna samt en röd näsa. Underbart!


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback