Vilken student!

I fredags tog min underbara syster Isabelle studenten och vilken fantastisk dag det blev!

Dagen började redan tidigt på morgonen, då jag lockade hennes hår innan jag skjutsade henne till skolan. Där var det underhålning i aulan och avslutningslunch.
Undertiden fixade vi i ordning allt hemma hos mamma och pappa; mat till buffén, skyltar, ballonger, serpentiner och dekoration av den cab:ade bilen vi skulle hämta Isa i.

Det var ett väldigt organiserat utspring vid skolan. Ett jazzband spelade musik samtidigt som någon ropade upp alla klasser var för sig, som kom ut med en flagga och ställde upp sig.
De sjöng studentsånen tillsammans, innan de "släptes fria" att söka upp sina familjer.
Isabelle fick så mycket blommor och gosedjur runt halsen att jag trodde hennes nacke skulle gå av!Vi fick tillslut lyfta av alltihopa och bära det istället.

Bilen blev en riktig överraskning. Oskar fick köra, med Isa brevid och jag och Natalee satt i bak och tjoade i kortesen av studentåk. Det dansades och skreks, ölen sprutade och flaggor viftades. Precis som en student ska vara helt enkelt!

När vi kom hem väntade gäster med champagne och paket. Och vad med paket sedan! Fantastiskt vackra smycken, kläder,prydnader, ja allt!
Av mig och Oskar blev det en resväska som var färdigpackad med både kläder, skor, bikini och neccesär och Isabelle blev riktigt glad för den.

När alla senare gått hem tog jag och Oskar med oss Isabelle ut till ett dansställe - Energikällan - dit det är tradition för alla Tyresös studenter att gå just på studentkvällen. Vi dansade för fullt ibland rök och lampor och kom inte hem igen förrän sent.

Ett bra avslut på en otroligt lyckad och fin dag med den snyggaste studenten någonsin.

Jag lovar att bilder kommer snart!


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback