En riktig kö-dag

Igår var verkligen en riktig kö-dag. Efter frukost började vi med att köa i en över 200meter lång kö på Time square för att få biljetter till någon av dagens alla musikaler. En timma senare hade vi biljetter till musikal komedin "Promises, promises". 

Innan föreställningen började hade vi tre timmar att slå ihjäl, så vi gick till Empire state building och köade oss fram till den fantastiska utsikten på 86e våningen. Det var en speciell känsla att stå där; delvis för att man verkligen kunde se HELA New York och dels för att det är en sådan omtalat och mytomspunnen plats i filmer.

Tillbaka på Broadway såg vi musikalen, som utspelade sig under 60talet och hade en riktig "Mad men"-känsla. Både vad det gäller handling och kläder. Underbar!

Middag blev på en liten italiensk restaurang vi hittade på paralellgatan till vårat hotell. Jag åt fantastiska musslor och Oskar en Carbonara.

Just nu sitter jag i fönstret på vårat rum och tittar ut mot Time Square. Ska börja packa nu, för vi ska byta hotell idag till Hotel on Rivington i södra New York, för att få se mer av staden.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken underbar "smekmånad" ni är på. Är lite avundsjuk på Er.Hoppas att "nya" hotellet är lika bra, kul att byta efter halvatiden och se ngt nytt. Kram/mamma

2010-06-24 @ 17:26:43

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback