Om jag ändå hade ett gevär..!

Jag blev så otroligt ledsen när jag gick ut för att vattna min lilla odling nyss. Antingen har en hare eller ett rådjur vågat sig upp på altanen och knaprat i sig en tomatplanta, gurkplantan, alla jordgubbar som äntligen började bli klara, dragit upp rädisor och rödbetor, ätit upp all spenat och min bladpersilja. Dessutom har den knäckt min socker- och spritärt och ställt till en himla oreda. Usch!

Middagen hos Viktor och Ingela igår var jättegod. Det blev sill till förrätt och Ingela hade bland annat en pestosill som hon gjort själv. Efter att, skeptiskt måste jag erkänna, smakat kom jag fram till att den definitivt toppar min topp 5 numera. Fantastiskt god.
Hon hade även gjort en apelsin/vanilj-snaps som Oskar gillade.

Barnen badade i sin nya pool på altanen och Meja provade Oskars nya glasögon från New York:
 


Kommentarer
Postat av: Eva

Harstek eller Rådjursadel på matsedeln hos Er, då vet vi att de är både full- och välmatade:) Kram/mamma

2010-07-04 @ 11:40:37

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback