Baconpinnar

Hittade precis ett spännande recept på tilltugg i en annan blogg som jag tyckte lät jättegott: Linneas Skafferi.

ca 30 brödpinnar med bacon

1 rulle fryst smördeg
2 pkt bacon
svartpeppar
ev färska örter

Låt rullen med smördeg tina, kavla sedan ut den till en 40 x 40 stor kvadrat. Skär två cm breda remsor och dela dem sedan på mitten (då har de ungefär samma längd som bacon).
Para ihop en remsa smördeg med en skiva bacon och tvinna ihop dem. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper, krydda med nymalen svartpeppar och ev lite färska örter som du först finhackat. Ställ in dem i en 200 grader varm ugn i ca 20-30 minuter. De skall ha fått fin färg och vara knapriga.


Kommentarer
Postat av: Malin - Q r i s t a a l l

Det lät riktigt smaskens! :)

2010-08-11 @ 23:18:20
URL: http://qristaall.blogg.se/
Postat av: Oskar

GE MIG! :) tack

2010-08-12 @ 18:28:10

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback