7x lika barn leka bäst

Filmen igår var ok, men inte så mycket mer än så. Till att börja med var den filmad  så att det skulle känna som en ruff miljö; lite oskarpt med starka kontraster i färgerna, vilket i längden blev ganska jobbigt att titta på.
Det hände inte så mycket i filmen heller. Den hade egentligen ingen klar handlig mer än att det fanns en pistol och 7 ungdomar som mådde psykist dåligt som i var tur fick tag i den här pistolen.
Det positiva med filmen däremot måste jag säga att man för en gång skull lyckats greppa riktigt ungdomars känslor och förmedla dem på et trovärdigt sätt. Det händer inte ofta så det är verkligen ett plus att slippa känna att replikerna är påklistrade och att ingen i den åldern någonsin skulle tänka eller säga så. Man kunde känna deras ångest, ilska och rädsla i biosalongen.

De avslutar filmen med en textremsa om att 30000 barn och ungdomar utsätts för mobbing varje dag. En bister verklighet. Jag tror tyvärr inte att filmen kommer att stoppa det, men gör ett bra försök.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback