Sol och naglar

Jag har funderingar runt det här med solbränna och naglar.

Jag vill ju självklart ha vackra naglar på bröllopet, eftersom en del fokus är runt ringen som ska sitta på fingret. Därav kommer ju naglarna vara med på en del fotografier.
Att göra naglarna hos en skulptris, blir ju fint men kan se lite fejkat ut (vilket det ju också är) och då är ju naturliga naglar att föredra. Men tänk om de naturliga går av strax innan, eller om man lyckats få någon missfärgning på dem, vad gör jag då?
Själva färgen får bli en naturlig fransk, röda naglar är häftigt, men jag tror inte jag vill att just naglarna ska bli blickfånget.
Kanske borde börja ta hand om mina nagelband också!

Jag vill med all säkerhet inte vara blek i min vita klänning men solbränna känns lite läskigt. Sola solarium vill jag inte, med risk för både hudförändringar och värre sjukdommar, även om jag tycker det är underbart att ligga stilla de där 20 minuterna det tar och inte göra något annat än njuta av värmen.
Soldusch har jag aldrig provat, men ska ju vara ett säkert alternativ vad det gäller farlighetsgrad. Dessto svårare är det att få en jämn och fin färg, vad jag kan förstå från alla bloggar jag läst; en del blir flammiga, ojämnt bruna och värst är de som blir oranga! Måste ta mig tid för en provdusch någon dag, så det hinner försvinna till bröllopet om det inte blir bra.

En brun-utan-sol kräm får bli min räddning annars för en snabbresa till solen hinner jag nog inte tyvärr..!

 


Kommentarer
Postat av: moa

hejsan!

kan ju tyvärr inte komma på bröllopet men det är så himla kul att läsa bloggen ändå! :)



jag kan tipsa om en tjej som gör naglar på salong saho i handen. hon heter marina och är superduktig. jag har gjort geleförstärkning med fransk manikyr där. har inte gjort förlängning dock utan bara som en klart mycket mer hållbar manikyr på mina egna naglar. naglarna blir ju lite tjockare än man är van vid såhelt naturligt blir det såklart inte med hon är jätteduktig! jag har gått till henne många gånger och hon är noggrann och kostar dessutom bara ca 350-400kr. jag har gjort mina ganska korta och inte förrän jag provade med lite längre naglar en gång gick en av och då var det efter ett par veckor.



jösses vad mycket det fanns att skriva om naglar då! :) men hoppas du har lite användning av tipset iallafall!



kramar från moa! micke hälsar!

2010-04-16 @ 13:59:04
Postat av: Anonym

Tack snälla för tipset! Ska definitivt ha med det i funderingarna.

Synd att du inte kan komma på bröllopet, men jag hoppas du får roligt på resan!

2010-04-17 @ 11:00:53

Säg vad du tycker:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-mail: (publiceras ej)

Min URL/bloggadress:

Det här vill jag säga:

Trackback